دورکاری

امروزه با تغییرات جهان در حوزه تکنولوژی و کسب و کار، مفهوم جدیدی به نام دورکاری نیز به وجود امده است و این مساله، با شیوع ویروس کرونا نیز به شدت به بحث جدی تبدیل شد. این پدیده جدید، همانند دیگر مسائل روز، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. اما دورکاری دقیقا به چه معناست؟ ایراد ها و نکات مثبت آن کدامند؟ ابزار های دورکاری چیست و چه تکنولوژی هایی می توانند در این مساله به ما کمک کنند؟

دورکاری چیست؟

ارتباط از راه دور، همچنین دورکاری، کار از خانه – رایج ترین اصطلاح در انگلستان) ، کار تلفن همراه و محل کار انعطاف پذی، یک ترتیب کاری است که در آن کارمندان انجام می دهند. مسافرت یا حرکت (به عنوان مثال با اتوبوس، دوچرخه یا اتومبیل، و غیره) به یک محل اصلی کار، مانند ساختمان اداری، انبار یا فروشگاه نیست. ارتباط از راه دور در دهه 1970 برای توصیف جایگزین های مربوط به دورکاری از راه دور و فن آوری های اطلاعات مربوط به مسافرت برجسته شد. طلاب کار در قرن بیست و یکم اغلب از فناوری ارتباطات سیار از قبیل لپ تاپ مجهز به وای فای و وب کم یا رایانه های لوحی و تلفن های هوشمند برای کار از کافی شاپ ها استفاده می کنند. دیگران ممکن است از رایانه رومیزی و تلفن ثابت در خانه خود استفاده کنند. طبق نظرسنجی رویترز، تقریباً “از هر پنج کارگر در سراسر جهان، به ویژه کارمندان در خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیا، به طور مکرر از راه دور ارتباط برقرار می کنند و تقریباً 10٪ هر روز از خانه کار می کنند.” در دهه 2000، مرخصی سالانه. تعطیلات در بعضی از سازمانها به دلیل عدم توقف کار، به دلیل عدم حضور در محل کار تلقی می شد، و برخی از کارمندان اداری از دورکاری برای ادامه بررسی نامه های الکترونیکی کار هنگام تعطیلات استفاده می کردند.

دورکاری با کامپیوتر و موبایل

چگونه یه شغل کار در منزل پیدا کنیم؟

در حال حاظر، به علت شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت ها بستر و زیرساخت کار در منزل را برای کارمندان خود فراهم آورده اند. با گسترش کاریابی های آنلاین، شرکت های بسیاری تبلیغات اینترنتی برای کار در منزل می دهند. شما با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید انواع استخدام های دورکاری را پیدا کنید.

تاریخچه

در دهه 1990، ارتباط از راه دور موضوع توجه فرهنگ پاپ شد. در سال 1995، شعار “کار چیزی است که شما انجام می دهید ، نه چیزی که به آن سفر می کنید” ابداع شد. تغییرات این شعار عبارتند از: “کار چیزی است که ما انجام می دهیم، نه مکانی که می خواهیم برویم” و “کار همان کاری است که ما انجام می دهیم، نه آنجا که در آن هستیم.” ارتباط از راه دور توسط بسیاری از مشاغل به تصویب رسیده است، دولت ها و سازمان های غیر انتفاعی. سازمانها ممکن است از راه دور برای کاهش هزینه ها استفاده کنند (کارمندان ارتباط از راه دور نیازی به دفتر یا اتاقک ندارند، فضایی که باید اجاره یا خریداری شود و هزینه های اضافی مانند روشنایی، کنترل آب و هوا و غیره را متحمل می شوند). بعضی از سازمانها برای بهبود کیفیت زندگی کارگران از راه دور اقدام به برقراری ارتباط تلفنی می کنند، زیرا کار با دورکاری به طور معمول باعث کاهش زمان رفت و آمد و زمان گیر افتاده در ترافیک می شود. در کنار این، کار از راه دور ممکن است کارگران را آسانتر کند تا مسئولیتهای کاری خود را با زندگی شخصی و نقشهای خانوادگی (مثلاً مراقبت از فرزندان یا والدین سالخورده) متعادل کنند. برخی از سازمانها به دلایل زیست محیطی کار دورکاری را اتخاذ می کنند، زیرا کار از راه دور می تواند تراکم و آلودگی هوا را کاهش دهد، در حالی که کمتر اتومبیل در جاده ها وجود دارد.

آمار دور کاری

از سال 2012، برآوردها حاکی از آن است که بیش از پنجاه میلیون کارگر آمریکایی (حدود 40٪ از جمعیت در حال کار) می توانند حداقل در بخشی از زمان از خانه کار کنند، اما در سال 2008 تنها 2.5 میلیون کارمند، به استثنای خود اشتغالی، در نظر داشتند. خانه آنها محل اصلی کارشان است. تعداد کارمندان گزارش شده است که در سال 2010 از خانه خود “در شغل اصلی خود” کار کرده اند 9.4 میلیون نفر (6.6٪ از نیروی کار) گزارش شده اند، اگرچه این تعداد ممکن است شامل افراد خود اشتغالی باشد. در سال 2017، تقریباً 3.7 میلیون کارمند – 2.8٪ از نیروی کار – حداقل نیمی از زمان کار در خانه را دارند، گزارش می دهد. تعداد بسیار کمی از شرکت ها تعداد زیادی از کارمندان تمام وقت در خانه را استخدام می کنند. [صنعت نیاز به صنعت تلفن] یکی از این موارد استثنایی است: چندین مرکز تماس ایالات متحده هزاران کارگر مستقر در خانه را استخدام می کنند. برای بسیاری از کارمندان، گزینه کار از خانه به عنوان منافع کارمند در دسترس است اما بیشتر شرکت کنندگان فقط این کار را در کسری از زمان انجام می دهند. پزشکان مستقر در منزل (Telemedicine) و رادیولوژیست ها که بالاترین درآمد را در بین کارگران در خانه دارند، مشکوک هستند که نزدیک به 1975 دلار درآمد هفتگی پزشکان را کسب می کنند، آنطور که توسط دفتر آمار کار آمریكا گزارش شده است، و این شغل شش رقمی است. مطالعات نشان می دهد که کارگران در خانه مایل به کسب درآمد تا 30٪ کمتر و افزایش بهره وری هستند.

دورکاری کارمندان برنامه نویسی

در سال 2009، دفتر مدیریت پرسنل ایالات متحده گزارش داد که حدود 103،000 کارمند فدرال مشغول دورکاری بودند. با این حال، کمتر از 14000 مشغول دور کاری سه یا چند روز در هفته بودند. در ژانویه 2012، رویترز با استفاده از نظرسنجی در مورد Ipsos رویترز پیش بینی کرد که ارتباط از راه دور “روندی رو به رشد است که به نظر می رسد با 34٪ از کارگران متصل ادامه خواهد داد و گفتند که بسیار احتمالاً کاملاً از راه دور ارتباط برقرار می کنند. اگر آنها می توانستند از زمان خود استفاده كنند. ” در 9 دسامبر 2010، دولت فدرال ایالات متحده به منظور ارتقاء استمرار عملیات و اطمینان از حفظ توابع اساسی فدرال در مواقع اضطراری، قانون تقویت كار از راه دور 2010 را تصویب كرد. ارتقاء اثربخشی مدیریت در هنگام استفاده از کارهای دورکاری برای کاهش هزینه های سازمانی و ترانزیتی و تأثیرات زیست محیطی. و تقویت تعادل کار و زندگی کارگران. به عنوان مثال، کار از راه دور به کارمندان امکان می دهد تا وظایف و وظایف خانوادگی خود را بهتر مدیریت کنند و از این رو به حفظ نیروی کار مقاوم تر فدرال کمک می کنند که بتواند بهتر بتواند اهداف آژانس را برآورده کند.

رشد دورکاری و آمار مربوط به کار در منزل

نتایج مطالعه از شاخص جهانی اقتصادی Regus 2013 در سپتامبر 2013 منتشر شد و نشان داد که 48٪ از مدیران کسب و کار در سراسر جهان حداقل از نیمی از هفته کاری خود از راه دور کار می کنند. در این تحقیق بیش از 26000 مدیر مشاغل در 90 کشور شرکت داشتند که 55٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که مدیریت مؤثر کارگران از راه دور یک هدف قابل دستیابی است. پس از انتشار نتایج، مدیر عامل شرکت Regus، مارك دیكسون اظهار داشت: افراد مشاغلی كه با آنها صحبت می كنیم به ما می گویند كه اعتماد و آزادی نقش اساسی در مدیریت از راه دور دارند و به محض اینكه اینها وجود داشته باشد، این مزایا برای همه مشخص است: بیشتر بهره وری، بهبود حفظ کارکنان و کاهش هزینه های عملیاتی.” پیش بینی ارتباط از راه دور Forrester Research در ایالات متحده گزارش داد که 34 میلیون آمریکایی از خانه کار می کنند و پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2016 به 63 میلیون نفر – یا 43٪ نیروی کار ایالات متحده – برسد. سیسکو گزارش می دهد که این شرکت با اجازه دادن به کارمندان برای ارتباط از راه دور و دورکاری، صرفه جویی سالانه 277 میلیون دلاری را ایجاد کرده است. و Intuit گزارش می دهد که تا سال 2020، بیش از 40٪ از نیروی کار آمریکایی یا 60 میلیون نفر آزاد و کارگر، پیمانکار و کارگر موقت خواهند بود. در انگلستان بین سالهای 2007 و 2012، تعداد کارمندانی که معمولاً از خانه کار می کنند 13٪ افزایش یافته است – یعنی تقریباً نیم میلیون نفر افزایش یافته و تعداد کل این کارها به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است.

در اوایل سال 2020، بسیاری از شرکتها در سرتاسر جهان به دلیل بیماری همه گیر جهانی COVID-19 مجبور شدند خود را به عنوان بدیل جایگزین کنند و از خانه کار کنند. بررسی از Clutch.co نشان داد که 17٪ از کارمندان ایالات متحده از 5 روز یا بیشتر در هفته قبل از همهگیری در منزل کار می کردند و سهم در طول همه گیری COVID-19 به 44٪ افزایش یافته است.

تکنولوژی ها و ابزار های دورکاری

ریشه های ارتباط از راه دور در فناوری اوایل دهه 1970 یافت می شود که دفاتر ماهواره ای را به مراکز اصلی در مرکز شهر از طریق ترمینال های گنگ با استفاده از خطوط تلفن به عنوان پل شبکه وصل می کند. کاهش مداوم و نمایی در هزینه همراه با افزایش کارایی و قابلیت استفاده از رایانه های شخصی، راه را برای جابجایی دفتر به منزل جعل کرد. در اوایل دهه 1980، دفاتر شعب و کارگران خانگی با استفاده از رایانه های شخصی و شبیه سازی ترمینال قادر به اتصال به شبکه های اصلی سازمان بودند. دورکاری با ابزارهایی مانند گروه های نرم افزاری، شبکه های خصوصی مجازی، کنفرانس تلفنی، مرکز تماس مجازی، Voice over IP (VOIP) و با کاهش هزینه کامپیوترهای لپ تاپ با کیفیت مناسب تسهیل می شود. این امر می تواند برای شرکت ها کارآمد و مفید باشد زیرا به کارگران امکان برقراری ارتباط در مسافت های طولانی را می دهد و باعث صرفه جویی در مقدار قابل توجهی از زمان و هزینه سفر می شود. هرچه اتصالات اینترنت باند پهن رایج تر می شود، تعداد بیشتری کارگر از پهنای باند کافی در خانه استفاده می کنند تا از این ابزارها برای پیوند دادن خانه خود به شبکه های داخلی و شرکت های داخلی خود استفاده کنند.

تکنولوژی، فناوری و نرم افزار های کار از راه دور

اتخاذ شبکه های محلی باعث تقسیم منابع می شود و محاسبات سرور مدل مشتری-سرور امکان عدم تمرکز بیشتر را نیز فراهم می کند. امروزه، مخابراتی می توانند لپ تاپ هایی را که می توانند از آنها استفاده کنند هم در دفتر، هم در خانه و هم در هر جای دیگر استفاده کنند. ظهور فناوری رایانش ابری و در دسترس بودن Wi-Fi، دسترسی به سرورهای از راه دور را از طریق ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار قابل حمل امکان پذیر کرده است. علاوه بر این، با بهبود فن آوری و افزایش محبوبیت، تلفن های هوشمند در کار های دور از خانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. آنها به میزان قابل توجهی تحرک کارگر و میزان هماهنگی با سازمان خود را افزایش می دهند. فناوری تلفن های همراه و دستیار دیجیتال شخصی، دستیار دیجیتالی شخصی (PDA) امکان برقراری ارتباط فوری را از طریق پیام های متنی، عکس های دوربین و ویدئو کنفرانس از هرجایی و هر زمان امکان پذیر می کند.

مزایای بالقوه دورکاری

نمای کلی مزایا

  • کارگران دارای مشاغل خانگی اغلب به کار خود از خانه نیاز دارند یا ترجیح می دهند. آنها معمولاً از این فرصت قدردانی می کنند.
  • کاهش هزینه ها برای کارفرمایان به عنوان کارگران خانه دار، اغلب تجهیزات تلفن و سیستم های رایانه ای خود را تأمین می کند. کارفرما در هزینه فضای اداری نیز صرفه جویی می کند.
  • استفاده از كارگران مشاغل مستقر در منطقه كه در آنجا فراخوانده می شوند مانع تعصبی است كه بعضاً از لهجه های منطقه ای، شیوه ها و میزان گفتار ایجاد می شود.
  • مزایای مالیاتی احتمالی برای کارگرانی که بخشی از خانه خود را برای اهداف تجاری استفاده می کنند.
  • این کارفرمای را فراهم می کند تا بتواند کارهایی را برای افرادی که از طریق معلولیت قادر به سفر به یک محل کار نیستند فراهم کند.
  • طبق تحقیقات محقق IDC، تأمین مالی خانه در حدود 20٪ در سال در حال گسترش است و کمک به خانه “در مسیر انفجار” است.
کار از راه دور و مزایای آن

جزئیات مزایا

ارتباط از راه دور جامعه از راه های اقتصادی، زیست محیطی و شخصی سود می برد. کاربرد گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات، مزایای فزاینده ای را برای کارمندان، به ویژه برای معلولان جسمی فراهم می کند. این امر همچنین به جامعه صرفه جویی در انرژی منجر می شود بدون اینکه بر رشد اقتصادی تأثیر منفی بگذارد. ارتباط از راه دور مزایایی برای جوامع، کارفرمایان و کارمندان ارائه می دهد. برای جوامع، ارتباط از راه دور ممکن است اشتغال کامل تری ایجاد کند (با افزایش اشتغال گروه های حاشیه ای غیرقابل حاشیه مانند کار در خانه والدین و مراقبان، معلولین، بازنشستگان و افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند)، کاهش ازدحام و تصادفات رانندگی، کاهش فشار بر حمل و نقل زیرساخت ها، کاهش گازهای گلخانه ای، کاهش مصرف انرژی و بهبود آمادگی در برابر حوادث.

برای شرکت ها، ارتباط از راه دور استعداد استعدادی را گسترش می دهد، شیوع بیماری را کاهش می دهد، هزینه هایی را از جمله رد پای املاک کاهش می دهد، بهره وری را افزایش می دهد، ردپای کربن و مصرف انرژی آنها را کاهش می دهد، وسیله ای برای تبعیت از قانون معلولیت آمریکایی ها در سال 1990 (ADA) ارائه می دهد. و احتمالاً کسب اعتبار مالیاتی، اگر آمریکایی باشند، گردش مالی و غیبت را کاهش می دهد، روحیه کارکنان را بهبود می بخشد، استراتژی های ادامه کار را تقویت می کند، توانایی آنها در اداره مشاغل در مناطق مختلف زمانی را بهبود می بخشد، و سازگاری فرهنگی آنها را تقویت می کند. برخی تخمین ها حاکی از آن است که کار تمام وقت از راه دور می تواند شرکت ها را تقریباً 20،000 دلار برای هر کارمند ذخیره کند.

افراد ارتباط از راه دور، یا به طور خاص افرادی که در برنامه های “کار از خانه” کار می کنند، ممکن است متوجه شوند که تعادل کار و زندگی را بهبود می بخشد، ردپای کربن و مصرف سوخت آنها را کاهش می دهد، معادل 15 تا 25 روز کاری در سال را آزاد می کند (مدت زمانی که آنها در غیر این صورت بودند). برای رفت و آمد) و هزاران دلار در سال در هزینه های مسافرتی و مرتبط با کار صرفه جویی می کند. برقراری ارتباط تلفنی نیمه وقت توسط مشاغل سازگار (40٪) و تمایل به انجام این کار (79٪) موجب صرفه جویی در شرکت ها، جوامع و کارمندان بیش از 650 میلیارد دلار در سال می شود. نتیجه افزایش بهره وری، کاهش هزینه اداری، غیبت کمتر و گردش مالی، کاهش مسافرت، تعمیر کمتر جاده، مصرف بنزین کمتر و سایر پس اندازها.

مزایای زیست محیطی دورکاری

مخابرات از سال 1996 پس از “اصلاحات در قانون هوای پاک با انتظار کاهش 25٪ دی اکسید کربن و سطح ازن سطح زمین، در ایالات متحده به زمین آمد.” این قانون شرکتهای با بیش از 100 کارمند را ملزم به تشویق استخرهای اتومبیل می کرد. حمل و نقل عمومی، هفته های کاری کوتاه و ارتباط از راه دور. در سال 2004، کنگره برای تشویق ارتباط از راه دور برای برخی آژانسهای فدرال، توسط لایحه بودجه تصویب شد. این لایحه تهدید می کند که از آژانس هایی که نتوانسته اند گزینه های ارتباط از راه دور را برای همه کارمندان واجد شرایط ارائه دهند ، پول خودداری می کنند.

اگر 40٪ از جمعیت آمریكایی كه مشاغل سازگار با كار از راه دور دارند و می خواهند از خانه كار كنند ، این كار را نیمی از زمان انجام دادند:

این کشور 280،000،000 بشکه (45،000،000 m3) نفت (37٪ از واردات نفت خلیج فارس) را پس انداز می کند.
با محاصره 9 میلیون اتومبیل دائمی از جاده، محیط زیست صرفه جویی می شود.
پتانسیل انرژی حاصل از صرفه جویی در سوخت می تواند بیش از دو برابر آنچه ایالات متحده در حال حاضر از کلیه منابع انرژی تجدید پذیر با هم تولید می کند، باشد.
در انگلستان ، تخمین زده می شود که افزایش تعداد کارمندان شاغل در خانه می تواند بیش از 3 میلیون تن آلودگی کربن را در هر سال صرفه جویی کند ، علاوه بر این مزایای اقتصادی کاهش هزینه ها 3 میلیارد پوند در سال برای کارفرمایان و کارمندان انگلستان است.

معایب، اشکالات و نگرانی های احتمالی

تنوع مهارت قوی ترین رابطه با انگیزه کار داخلی است. مشاغلی که به کارگران می توانند از مهارت های متنوعی استفاده کنند ، انگیزه کار داخلی کارگران را افزایش می دهد. اگر کارمندان دورکاری در فرصت های کار گروهی محدود بوده و فرصت کمتری برای استفاده از انواع مهارت ها دارند ، ممکن است انگیزه درونی کمتری نسبت به کار خود داشته باشند. همچنین ، انزوای اجتماعی ادراک شده می تواند به انگیزه کمتری منجر شود. می توان ادعا كرد كه بدون شرایط كاری و یا مدیر در نزدیكی ، توانایی ایجاد انگیزه در خود حتی در هنگام برقراری ارتباط از طریق كار در یك دفتر از اهمیت بیشتری برخوردار است. گرچه کار در یک دفتر حواس پرتی دارد ، اما غالباً گفته می شود که ارتباط از راه دور حتی بیشتر حواس پرتی را شامل می شود. براساس یک مطالعه ، کودکان به عنوان حواس پرت شماره یک ، و پس از آن همسران ، حیوانات خانگی ، همسایگان و وکلا رتبه بندی می شوند. فقدان ابزار و امکانات مناسب همچنین به عنوان یک حواس پرت عمده به کار می رود ، اگرچه با استفاده از امکانات اجاره کوتاه مدت همکاری می توان این کار را کاهش داد.

تعامل چهره به چهره باعث افزایش ارتباط بین فردی ، اتصال و اعتماد می شود بنابراین ، 54٪ از کارمندان دورکار فکر می کردند که از تعامل اجتماعی گم شده اند و 52.5٪ احساس می کنند در یک مطالعه 2012 از تعامل حرفه ای گم شده اند. کار از راه دور می تواند به روابط کاری بین کارگر و همکارانشان صدمه بزند ، به خصوص اگر همکارانشان کار از کار نکنند. همكاراني كه مشغول كار از راه دور نيستند ، مي توانند احساس خشم و حسادت كنند ، زيرا ممكن است در صورت مجاز نبودن كار از راه دور ، آن را ناعادلانه بدانند. با وجود این ، علی رغم کمتر اقدامات بین فردی و انزوای حرفه ای ، متاآنالیز ارتباط از راه دور پشتیبانی از روابط منفی telecommuter-همکار یا روابط telecommuter-ناظر را پیدا نکرد. بزرگترین نگرانی کارفرمایان درباره ارتباط از راه دور از ترس از دست دادن کنترل است. 75٪ از مدیران می گویند که به کارمندان خود اعتماد دارند ، اما یک سوم می گویند دوست دارند بتوانند آنها را ببینند ، “فقط برای اطمینان”.

معایب و اثرات منفی دورکاری

کارمندانی که از دور کار می کنند ممکن است برای تولید محصول بیشتر احساس فشار کنند تا به عنوان ارزشمند به نظر برسند و این ایده را که کمتر از دیگران کار می کنند کاهش دهند. این فشار برای تولید بازده ، و همچنین عدم حمایت اجتماعی از روابط محدود همکار و احساس انزوا ، منجر به کاهش اشتغال در کارگران دورکار می شود. علاوه بر این ، روابط با کیفیت بالاتر با هم تیمی باعث کاهش رضایت شغلی کارگران از راه دور ، به دلیل بالقوه سرخوردگی از مبادلات متقابل از طریق فناوری می شود. با این حال ، پشتیبانی همکار و گروه های اجتماعی مجازی برای ایجاد تیم تأثیر مستقیمی در افزایش رضایت شغلی داشتند ، شاید به دلیل افزایش تنوع مهارت از کار تیمی و افزایش اهمیت وظیفه از روابط کاری بیشتر.

یافته های متناقض در مورد کار و رضایت از راه دور ممکن است توسط یک رابطه پیچیده تر توضیح داده شود. احتمالاً به دلیل اثرات استقلال ، با افزایش میزان ارتباط از راه دور ، رضایت شغلی اولیه افزایش می یابد. با این حال ، هرچه فرد بیشتر ارتباط برقرار کند ، کاهش بازخورد و اهمیت کار باعث می شود رضایت شغلی به سطح خاموش و اندکی کاهش یابد. بنابراین ، میزان زمان کار از راه دور در ارتباط بین کار از راه دور و رضایت شغلی تأثیر می گذارد. موانع ادامه رشد ارتباط از راه دور شامل بی اعتمادی کارفرمایان و قطع ارتباط شخصی کارمندان است. در شرایط دورکاری ، کارمندان و سرپرستان برای حفظ روابط با همکاران باید سخت تر تلاش کنند. منزویى از فعالیت های روزانه این شرکت بوجود می آید و ممکن است از چیزهای دیگرى که در این شرکت انجام می شود کمتر آگاه بوده و نفرت احتمالی سایر کارمندان از دیگر کارمندان ناشی از ارتباط برقرار نمی شود. به نظر می رسد که ارتباط از راه دور توسط بعضی از افراد به عنوان یک “مکمل و نه جایگزین کار در محل کار” مورد استفاده قرار گرفته است.

امنیت باید برای کارگران دورکاری و غیر کارگران نیز مورد توجه قرار گیرد. در سال 2006 ، یك لپ تاپ سرقت شده از كارمندان تامین اجتماعی ایالات متحده آنچه را كه بعنوان “بالقوه بزرگترین تلفات شماره تأمین اجتماعی تا به امروز” توصیف شده بود ، نشان داد. در حالی که او یک ارتباط از راه دور نبود، این حادثه توجه به خطرات ذاتی در کار خارج از سایت را به همراه داشت. نود درصد از مدیران متهم به امنیت در سازمان های بزرگ احساس می کنند که کار از راه دور نگرانی امنیتی نیست. آنها بیشتر نگران کارهای گاه و بیگاه هستند که توسط کارمندان غیرمستقیم از دفتر خارج می شوند ، زیرا آنها فاقد آموزش، ابزار و فناوری و برنامه هایی مانند نرم افزار Skype for business هستند که کارکنان دورکار دریافت می کنند. در مطالعات دیگر پیرامون نظریه خصوصیات شغلی ، به نظر می رسد بازخورد شغلی با رضایت شغلی در مقایسه با سایر خصوصیات شغلی ، قویترین رابطه را دارد. در حین کار از راه دور ، ارتباطات به اندازه تعاملات چهره به چهره فوری یا غنی نیستند. بازخورد کمتر هنگام کار از راه دور با اشتغال کمتری همراه است. بنابراین ، وقتی درک نظارت پشتیبانی و کیفیت ارتباط بین رهبران و کارگران از کار افت می شود ، رضایت شغلی از کارگر کاهش می یابد. اهمیت ارتباطات مدیر با کارمندان دورکاری در یک مطالعه مشخص شده است که نشان می دهد افراد هنگام کار خود از مدیران رضایت شغلی کمتری دارند.

مدیران ممکن است کارگر دورکار را در طی چند ماه اول افت بهره وری مشاهده کنند. این افت به عنوان “کارمند ، همسالانش و مدیر با رژیم جدید کار تنظیم می شوند” رخ می دهد. این افت همچنین می تواند به دلیل تنظیم نامناسب دفتر باشد. علاوه بر این ، یک مطالعه در سال 1999 اظهار داشت: “70 دقیقه از روز در هر روز در یک دفتر معمولی با قطع شدن ، خمیازه کشیدن در اطراف دستگاه فتوکپی و سایر حواس پرتی هدر می رود.” با این حال ، در دراز مدت ، بررسی ها نشان می دهد که بهره وری از کارگر دور افت خواهد کرد. براساس یک نظرسنجی در سال 2008 ، بیش از دو سوم کارفرمایان از افزایش بهره وری در بین ارتباطات از راه دور خبر دادند. مدیران خط سنتی عادت دارند که با مشاهده مشاهده کنند و لزوماً با نتایج مدیریت نمی شوند. این مسئله باعث ایجاد یک مانع جدی در سازمان هایی می شود که سعی در برقراری ارتباط از راه دور دارند. مسئولیت و جبران خسارت کارگران نیز می تواند به مسائل جدی تبدیل شود. روابط ضعیف تر بین ابعاد شغلی و نتایج کار ، مانند عملکرد شغلی و غیبت ، ممکن است توضیح دهد که چرا نتایج مربوط به عملکرد و دورکاری متضاد است. برخی از مطالعات نشان داده اند که کار از راه دور باعث افزایش بهره وری در کارگران می شود و منجر به رتبه های بالاتر ناظر از عملکرد و ارزیابی های بالاتر از عملکرد می شود. با این حال ، مطالعه دیگری نشان داد که انزوای حرفه ای در کارکنان دورکار منجر به کاهش عملکرد شغلی ، به ویژه برای افرادی که بیشتر وقت خود را صرف کار در دورکاری کرده و در تعامل چهره به چهره کمتری داشته اند ، می شود. بنابراین ، مشابه نگرش شغلی ، مقدار زمانی که برای دورکاری صرف می کنید نیز ممکن است بر رابطه بین کار دور و عملکرد شغلی تأثیر بگذارد.

دورکاری می تواند تأثیر منفی روی حرفه فرد بگذارد. نظرسنجی اخیر 1300 مدیر اجرایی از 71 کشور نشان داد كه پاسخ دهندگان معتقدند افرادی كه مشمول كار از راه دور بودند ، كمتر به ارتقاء می یابند. شرکت ها به ندرت افراد را به سمت نقش های رهبری که هنوز مشاهده نشده و اندازه گیری شده اند ، ترغیب می کنند. کاهش بهره‌وری به دلیل تعلل مداوم با عدم نظارت منجر به عملکرد ضعیف در کیفیت کار کارمند خواهد شد. این عوامل بخشی از تأثیر منفی است که ممکن است کار از راه دور در حرفه شخص داشته باشد.

کلاهبرداری در محل کار

کلاهبرداری کار در خانه و ارتباط از راه دور بسیار رایج است. بسیاری از این پیشنهادات کاری کلاهبرداری است که ادعا می شود افراد می توانند در حین کار از خانه “سریع ثروتمند شوند”. در حقیقت ، این کلاهبرداری ها نیاز به سرمایه گذاری در جلو دارند و در پایان هیچ پرداختی صورت نمی گیرد. مشکل چنان گسترده است که در سال 2006 کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) “پروژه دروغ امیدها” را تأسیس کرد ، یک فدرال و اجرای قانون فدرال ایالتی که فرصت تجارت جعلی و کلاهبرداری در خانه را هدف قرار داد. این حمله شامل بیش از 100 عمل اجرای قانون توسط FTC ، وزارت دادگستری ، خدمات بازرسی پستی ایالات متحده و سازمان های اجرای قانون در 11 ایالت است. در چهار مورد جدید FTC ، مصرف کنندگان بیش از 30 میلیون دلار از دست داده اند. رئیس دبیرکل FTC ، دبورا پلات ماجوراس گفت: “فرصت های تجاری بوگوس رویاهای آمریکایی ها برای استقلال مالی را زیر پا می گذارد.” وی افزود: “اگر یک فرصت شغلی نوید خطری ، اندک تلاش و سودهای کلان را نداشته باشد ، تقریباً کلاهبرداری خواهد بود. این کلاهبرداریها فقط یک گودال پول را ارائه می دهند ، هر چقدر هم که زمان و پول سرمایه گذاری شود ، مصرف کنندگان هرگز به ثروت و آزادی مالی دست نمی یابند. وعده داده شده است. ” FBI نیز در فوریه 2009 نسبت به چنین کلاهبرداری هایی هشدار داد.

موضوعات مرتبط با دورکاری

مجازی سازی

مشاغل غالباً از طریق دوركرد از قبیل رایانه لوحی یا لپ تاپ به كاربران دورك دسترسی دارند. این دستگاه ها در نیروی کار محبوبیت زیادی کسب می کنند اما با سیستم عامل های مختلف مختلف و در نتیجه انواع سازگاری همراه هستند. اما ، با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ ، به طور خاص مجازی سازی دسک تاپ از راه دور ، می توان از هر دستگاه یا سیستم عامل قدیمی می توان از یک دستگاه تلفن همراه استفاده کرد ، زیرا این دستگاه در حالی که پردازش در سرور داخلی شرکت انجام می شود ، به عنوان واحد نمایشگر مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش مجازی و دورکاری

دولت فدرال ایالات متحده

از سال 2000 ، قانون فدرال ایالات متحده (قانون تخصیص امور مربوط به حمل و نقل و آژانس های وابسته) هر آژانس اجرایی را ملزم می کند تا یک سیاست ارتباط از راه دور ایجاد کند که به کارمندان واجد شرایط برای حداکثر امکان ممکن در شرکت های مخابراتی شرکت کند ، تا زمانی که از عملکرد کارمند کاسته نشود.نکته مهم این است که دورکاری حق کارمندان نیست ، به عنوان مثال ، قانون فدرال موظف است که آژانسها باید برنامه های دورکاری را تعیین کنند ، اما حق کار حقوقی کارمندان را به کارمندان نمی دهد.

اگر همه کارمندان فدرال که واجد شرایط کار از راه دور تمام وقت هستند ، این کار را انجام می دادند ، دولت فدرال می توانست سالانه 13.9 میلیارد دلار پس انداز در هزینه های رفت و آمد را محقق کند و 21.5 میلیارد پوند (9،800،000 تن ؛ 9،600،000 تن طولانی) آلاینده ها از محیط را هر سال از بین ببرد. وقایع در سال 2007 ، کارهای دور از ذهن را به عنوان یک اندازه گیری مهم برای دولت فدرال ایالات متحده به پیشگامان سوق داد. دورکاری مربوط به استمرار عملیات (COOP) و برنامه ریزی آمادگی همه گیر ملی ، کاهش وابستگی به نفت خارجی و بار افزایش قیمت بنزین ، کمیسیون بسته شدن و تنظیم مجدد پایگاه دفاعی (BRAC) و تمرکز بر استخدام و نگهداری می باشد. در طی سخنرانی اصلی در 12 سپتامبر 2007 ، جلسه اجلاس شهرداری تبادل کار از راه دور ، Lurita Doan ، در آن زمان مدیر اداره خدمات عمومی ، هدف تعهد تهاجمی را برای افزایش مشارکت در کار آژانس اعلام کرد. چالش او باعث می شود تا سال 2010 ، 50 درصد از کارمندان واجد شرایط آژانس از طریق کار یک یا چند روز در هفته کار را انجام دهند. از سال 2007 ، 10 درصد از کارمندان واجد شرایط GSA مشغول کار از طریق کار ، در مقایسه با 4.2 درصد برای کل نیروی کار فدرال بودند. اهداف وی افزایش مشارکت به 20 درصد تا پایان سال 2008 ، 40 درصد تا پایان سال 2009 و سرانجام 50 درصد تا سال 2010 بود.

یک مطالعه 2007 در مورد کارمندان بنیاد ملی علوم نشان داد که تقریباً یک سوم به طور منظم در کارهای دور از شرکت می کنند ، رضایت کارکنان از برنامه را مشخص می کند و موجب صرفه جویی در وقت کارمندان و انتشار گازهای گلخانه ای در نتیجه دورکاری می شود. نماینده Sarbanes (D-MD) در ماه مارس 2009 قانون بهبود کار از راه دور را در سال 2009 معرفی کرد. حامیان این لایحه شامل Reps. Connolly (D-VA) ، گرگ (R-VA) و Capito (R-WV) بودند. این لایحه مستلزم آن است که هر آژانس اجرایی سیاستی را اتخاذ کند که براساس آن ، کارکنان ممکن است مجاز به کار حداکثر دورکاری بدون کاهش عملکرد کارمندان یا عملکردهای نمایندگی باشند. در همان زمان در مجلس سنا ، سناتور آكاكا (D-HI) لایحه همراه را به همراه سنسور لاندریو (D-LA) و Voinovich (R-OH) معرفی كرد.

در 24 مه 2010 ، سنا قانون اصلاح کار از راه دور (S. 707) را با حمایت حسن دانیل آکاکا (D- هاوایی) و جورج وینوویچ (R-Ohio) تصویب کرد. این لایحه صلاحیت کارمندان فدرال را به دورکاری اعطا می کند و به آژانس های فدرال نیاز دارد که سیاست های دورکاری و شناسایی مدیران دورکاری را تعیین کنند. در 14 ژوئیه سال 2010 ، مجلس تصویب قانون پیشرفت کار از سال 2010 (H.R. 1722) با رأی 290-131. مجلس سنا آمریكا نسخه نهایی این قانون را با رضایت آراء در 29 سپتامبر 2010 تصویب كرد و مجلس آن را با رأی دو جانبه 254-152 در 18 نوامبر 2010 تصویب كرد. در 9 دسامبر سال 2010 ، پرزیدنت اوباما H.R. 1722 ، قانون تقویت کار از راه دور 2010 را به تصویب رساند. قانون پیشرفت کار در سال 2012 چارچوبی را برای آژانسهای آمریکایی فراهم کرده است که کار از راه دور را بعنوان گزینه ای مناسب برای کارمندان ارائه دهند. با افزایش تعداد کارمندان مشاغل کار ، قانون تقویت دورکاری سه هدف اصلی دارد. (1) تداوم کارها را بهبود بخشید ، 2) ارتقاء اثربخشی مدیریت و 3) تعادل کار و زندگی را تقویت کنید.

امنیت اطلاعات برای کارمندان دورکاری

وی گفت: “برای هکرهایی که اطلاعات مربوط به سرقت از رایانه های ناایمن و اتصالات شبکه را بدست می آورند ، این کارگر از راه دور می تواند دریچه ای برای حساس ترین داده های سازمان باشد. امنیت و حفظ حریم خصوصی به لطف توانایی هکرها برای ماندن در این روزها تبدیل به کالاهایی بسیار نادر شده اند. تقریباً در مورد اقدامات امنیتی که تکنسین ها می توانند ایجاد کنند قدم جلوتر است. نقض های امنیتی یک تهدید به اندازه کافی قابل توجه در یک محیط استاندارد اداری است ؛ اما وقتی یک سازمان کارمندانی را دارد که از خانه یا در حال حرکت هستند کار می کنند ، این خطرات حتی بیشتر می شوند.

این مهم است که سازمانها به كاركنان از راه دور اطلاع دهند كه محافظت از داده ها و امنیت اطلاعات برای یك سازمان مهم است و اقدامات كارمندان در دستیابی به هدف كلی حمایت از داده های حساس تغییر می كند. با وجود افزایش آگاهی و آموزش در مورد مسائل امنیتی، بسیاری از کارکنان اقدامات لازم را برای جلوگیری از خطرات امنیتی انجام نمی دهند.

امنیت واقعی با سیاست امنیتی آغاز می شود. متخصص امنیت اطلاعات باید اطمینان حاصل کند که سیاست امنیتی شامل ارتباط از راه دور / کار از راه دور است و چه کسی می تواند از راه دور، خدمات در دسترس کارآموزان از راه دور، محدودیت اطلاعات، شناسایی / تأیید اعتبار / مجوز، تجهیزات و مشخصات نرم افزار، یکپارچگی و محرمانه بودن، دستورالعملهای نگهداری و آموزش کاربر قدرتمند را داشته باشد. “

آموزش از راه دور

آموزش از راه دور یا یادگیری از راه دور آموزش دانش آموزانی است که ممکن است همیشه از لحاظ جسمی در مدرسه حضور نداشته باشند. به طور سنتی، این دوره ها معمولاً دوره های مکاتبات را شامل می شد که در آن دانش آموز از طریق پست با مدرسه مکاتبه می کرد. امروز، این شامل آموزش آنلاین است. یک برنامه یادگیری از راه دور می تواند کاملاً یادگیری از راه دور باشد، یا ترکیبی از یادگیری از راه دور و آموزش سنتی در کلاس (به نام ترکیبی یا آمیخته). دوره های آنلاین گسترده باز (MOOCs)، با مشارکت تعاملی در مقیاس بزرگ و دسترسی آزاد از طریق شبکه جهانی وب یا سایر فن آوری های شبکه، روشهای آموزشی اخیر در آموزش از راه دور هستند. تعدادی اصطلاح دیگر (یادگیری توزیع شده، آموزش الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، یادگیری آنلاین، کلاس مجازی و غیره) تقریباً به طور مترادف با آموزش از راه دور استفاده می شوند.

آموزش از راه  دور

کشورهای دیگر

براساس مقاله ای از نیویورک تایمز، ارتباط از راه دور در حال حاضر حدود 2.6 درصد از نیروی کار آمریکایی را شامل می شود که شامل کارهایی از راه دور مانند درایورها نیست. در این مقاله همچنین به یک آزمایش انجام شده توسط نیکلاس بلوم اشاره شده است. نیکلاس بلوم استاد اقتصاد از دانشگاه استنفورد است. در طی این آزمایش، 250 کارگر به طور تصادفی از Ctrip برای کار در خانه یا یک دفتر انتخاب شدند. Ctrip یک آژانس مسافرتی بزرگ در چین است. نتیجه نشان داد کسانی که از راه دور ارتباط برقرار کرده اند نسبت به کسانی که در یک دفتر کار می کنند ساعات طولانیتری کار می کنند. مخابرات نیز تولیدی تر و شادتر بودند. Ctrip حدود 2K را از راه دور نجات داد. اگرچه نرخ ترک برای telecommuters کاهش یافته است، نرخ ارتقا نیز کاهش یافته است. بسیاری از ارتباطات از راه دور خواستند که در پایان با استدلال هایی مثل تنهایی و تمایل به ارتقاء به دفتر خود برگردند. كیت ليستر، رئيس جمهور Analytics Global Workplace Analytics، به اين نتيجه رسيد كه اكثر كارگران ترك ارتباطات و كار اداري را ترجیح می دهند. ارتباط از راه دور باعث افزایش کارآیی و انعطاف پذیری کارگران می شود.

دورکاری در کشور های خارجی

آمریكا به دلیل داشتن اقتصاد قوی و خدمات چندرسانه ای، روند استفاده از كار از راه دور را افزایش می دهد. در میان 10 کشور برتر ارتباط از راه دور، ایالات متحده در رتبه ی اول قرار دارد؛ با این حال، کشورهای در حال توسعه مانند چین نیز در حال پیشرفت هستند. در مقاله ای از money.163.com آمده است که تعداد مخابراتی در منطقه اقیانوس آرام آسیا از مناطقی مانند آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا فراتر رفته است. منطقه آسیا و اقیانوس آرام حدود 37٪ از راه دور ارتباط دارد، اما سایرین حدود 23-4٪.

شهروندان چینی نیز به دلیل دلایلی مانند اختلال در كار و افزایش انعطاف پذیری، از ترك ارتباط از راه دور و كار اداری حمایت می كنند. همه کارگران شانس ارتباط تلفنی ندارند. یكی از مباحث اخلاقی ارتباط از راه دور این است كه چه كسی باید شانس ارتباط تلفنی داشته باشد؟ ممکن است فرد به دلیل داشتن فرزندان خردسال، شانس بیشتری برای کار در خانه داشته باشد. ممکن است شخص دیگری استدلال کند که وی همچنین دارای مشکلات شخصی است. بیشتر کارگران از تلفیق دورکاری و اداری طرفداری می کنند. بسیاری تصور می کنند که برقراری ارتباط تلفنی یک یا دو بار در هفته یک برنامه معقول است. مشاغل نیز از این پیشنهاد حمایت می كنند زیرا كارگران رضایت بیشتری دارند و شركتها از این طریق پس انداز می كنند.

اثرات همه گیر COVID-19

تحلیلگران گفته اند که همه گیر COVID-19 می تواند یک “نکته مهم” برای ارتباط از راه دور باشد. بسیاری از شرکت ها کارمندان اجباری را از خانه کار می کنند. برخی از شرکت ها مانند مایکروسافت، پلیکام، آمازون، فیس بوک و گوگل از آن زمان به بعد به کارگران اجازه برقراری ارتباط از طریق بقیه سال را داده اند، در حالی که شرکت هایی مانند توییتر به کارمندان خود اجازه داده اند این کار را بطور دائم انجام دهند. برخی دیگر اظهار داشته اند كه افزایش ارتباط از راه دور به عنوان نتیجه شیوع می تواند منجر به گسترش حق دسترسی به اینترنت در ایالات متحده شود.

نقش ویروس کرونا در دورکاری