قیمت میکروفن کنفرانس چقدر است؟

با وجود تعداد زیاد جلسات و گرده همایی ها در کشور، سالن های کنفرانس بسیار پر رونق شده‌اند. نیاز است برای بالا بردن کیفیت جلسات و کنفرانس‌ها توجه کافی به سیستم صوتی، به خصوص میکروفون کنفرانس، انجام شود زیرا در مدیریت بهتر جلسات و کنفرانس‌ها تاثیر بسزایی دارد. با توجه به مواردی که گفته شد حالا با توجه به سوال اصلی یعنی “قیمت میکروفون کنفرانس چقدر است؟” میخواهیم به بررسی قیمت میکروفون های کنفرانس بپردازیم و نمونه های مختلف آن را با هم مقایسه کنیم.البته برای تصمیم گیری در مورد میکروفون های کنفراس، باید به نکات خاصی همچون ظرفیت سالن کنفرانس و یا مبلغ بودجه دقت کرد و مدنظر قرار داد.

نمونه یک سالن کنفرانس همراه با سیستم صوتی و میکروفون های کنفرانسی
نمونه یک سالن کنفرانس همراه با سیستم صوتی و میکروفون های کنفرانسی

انواع میکروفون کنفرانس

به صورت کلی میتوان میکروفن های کنفرانس را به دو دسته اصلی یعنی بیسیم و سیمی تقسیم کرد. اما هرکدام از این دو مورد نیز انواع و اقسامی دارند. قیمت این میکروفون های کنفرانس با توجه به عملکرد و ویژگی های آنها متفاوت خواهد بود. ما در این مطلب اطلاعات کلی درباره قیمت میکروفون کنفرانس را در اختیار شما قرار خواهیم داد که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

بیسیم

میکروفون های بیسیم از فناوری Wifi یا مادون قرمز برای برقراری ارتباط بین میکروفون ها استفاده می کنند. مزیت میکروفون کنفرانس بی سیم آزادی حرکت و جلوگیری از مشکلات کابل است. به عنوان مثال، اگر کابل به به هر دلیلی معیوب شود، تغییر کل کابل ممکن است یک فرآیند طولانی و زمانبر باشد. معایب آن این است که شاید در بخش اتصال به مشکل بخورید. ممکن است در اتصال به سیستم صوتی شما موجب بروز مشکلاتی شود. عمر استفاده از میکروفون نیز به محدودیت عمر باتری بستگی دارد. همچنین ممکن است با سایر دستگاه های سالن تداخل پیدا کند. که در هنگام برگزاری یک جلسه میتواند بسیار آزاردهنده و باعث اذیت حضار و شنوندگان شود.

قیمت میکروفون های بیسیم اگر به صورت تکی تهیه شوند تقریبا از بازه 2 میلیون تومان شروع میشوند .البته با توجه به برند و کیفیت تا 9 میلیون تومان نیز به فروش میرسند. به صرفه ترین حالت خرید این میکروفون ها به صورت چند عددی است.

نمونه میکروفون بیسیم
نمونه میکروفون بیسیم

سیمی

اما در مقابل میکروفن های سیمی قرار دارند. برای مکان‌هایی که تجهیزات یک بار راه‌اندازی می‌شوند و به ندرت جابه‌جا می‌شوند ایده‌آل هستند. در این میکروفن ها با استفاده از قابلیت ضبط صدا میتوان از مطالب ضبط شده بعدا استفاده کرد و بسیار نکته ی مهمی است. بازه ‌قیمتی میکروفون های کنفرانس سیمی نیز از حدود 200 هزار تومان شروع میشود و تا حدود 2 میلیون تومان نیز میتوان آنها را خریداری کرد.

نمونه میکروفون با سیم
نمونه میکروفون با سیم

میکروفون رومیزی

برخی میکروفون هایی که مخصوص دستگاه های ویدئو کنفرانس هستند، به صورت سیمی و رو میزی طراحی شده اند. این میکروفون ها، اغلب به صورت سیمی تولید می شوند تا کیفیت و برد بالایی داشته باشند. برای خرید میکروفون کنفرانس کلیک کنید.

قیمت میکروفون های کنفرانس

احتمالا در این قسمت بیشتر با عنوان قیمت میکروفون کنفرانس چقدر است؟ آشنا خواهیم شد.همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد میکروفون های کنفرانس دارای انواع و اقسام زیادی هستند که در ادامه میخواهیم چند نمونه از آنها را از نظر قیمتی و مشخصات بررسی کنیم. برای این کار ابتدا به انواع متفاوتی از میکروفون های کنفرانس اشاره میکنیم.

میکروفون‌های گردن غازی به شکلی هستند که میکروفون به سخنگو نزدیک‌تر است. در نتیجه سخنران به راحتی میتواند با حرکت دادن میکروفون به خوبی صحبت کند، اما تأثیر نامطلوبی بر جذابیت زیبایی در اتاق دارد و تعداد آن باید به ازای هر نفر باشد. قیمت چند مدل از میکروفون های یقه غازی را در این قسمت مشاهده میکنید.و حالا قسمت اصلی مطلب یعنی قیمت میکروفون کنفرانس چقدر است؟

  • میکروفون بیسیم ام پرو M.Pro با قیمت 18 میلیون تومان
  • میکروفن رومیزی Beyerdynamic MPR 211 B  با قیمت 8 میلیون و هفتصدهزار تومان

میکروفون های کنفرانسی

میکروفون های کنفرانسی چندرسانه‌ای علاوه بر ویژگی های میکروفون های گردن غازی، دارای قابلیت پخش چندرسانه ای و همچنین انتقال فیلم و دریافت فایل های تصویری، اشتراک صفحه یا مطالب اشاره کرد. میکروفون های چندرسانه ای معمولاً از قدرت و سرعت شبکه بالاتری نسبت به دستگاه های سنتی و قدیمی برخوردار هستند. علاوه بر این، این میکروفون های کنفرانس نیاز به دانش و تخصص بیشتری برای تنظیم و پیکربندی دارند. این امر باید توسط شرکت های متخصص و معتبر انجام شود. میکروفون های چند رسانه ای با توجه به عملکردشان، برای همایش های چند رسانه‌ای بسیار مفید هستند.که با توجه به همه این موارد قیمت بالاتری هم دارند.

میکروفون های یقه ای

میکروفون های یقه ای نیز با توجه به اینکه به سخنران اجازه میدهند همراه با میکروفون جابجا شود و آزادی عمل بیشتری داشته باشد، پس جزو میکروفون های کنفرانس محبوب به شمار می آید و بدین شکل است که میکروفون در سالن کنفرانس به قسمتی از لباس یا یقه سخران متصل میشود.

میکروفون یقه‌ای بویا مدل BY-M1 با قیمت 187 هزار تومان

میکروفون یقه‌ای بویا مدل BY-M1 Pro با قیمت 519 هزار تومان

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که تا اینجا مطالعه کردید حتما متوجه شده‌اید که انتخاب میکروفون کنفرانس بستگی بسیار زیادی به بودجه‌ی انتخابی شما دارد. پس جواب نسبی به قیمت میکروفون کنفرانس چقدر است؟ چه میشود؟به قول معروف هرچقدر پول بدهی همانقدر آش میخوری!. اما نتیجه ای که میتوان از این مقاله دریافت کرد این است که اگر برای سالن کنفرانس بزرگ با تعداد مدعوین بالا قصد تهیه میکروفون کنفرانس دارید حتما باید به نوع استفاده در کنفرانس ها نیز توجه کنید و با توجه به نیازتان اقدام به خرید هر یک از محصولاتی کنید که معرفی کردیم.امیدواریم در نهایت به جمع بندی برای پاسخ سوال ” قیمت میکروفون کنفرانس چقدر است؟” رسیده باشید.