فهرست مطالب
قبل از زمان استفاده از گوشیهای هوشمند و حتی اسکنرهای اولیه رایانه، از کسی میخواستند که یک سند شناسایی را فقط با نگاه کردن به آن تأیید کند، احتمالاً میخندیدند. اما، اکنون این کار به صورت دیجیتالی و بدون چشم انسان انجام می شود. تأیید اسناد باعث ایجاد چالش های اعتماد در هر دو طرف می شود.
دنیای دیجیتال و عصر ارتباطات
حقایق شگفت انگیز است، در حال حاضر حدود 4.6 میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد.
حدود 2 میلیارد نفر مشتری «بدون بانک» یا «باک فایل» هستند.
کسبوکارها بدون داشتن مدارک معتبر، باید هر بار که به یک سرویس دسترسی پیدا میکنند، هویت این کاربران را تأیید کنند، که میتواند تا سه بار در سال باشد. این می تواند برابر با 8.6 میلیارد تأیید در سال باشد. سالانه حدود 4.5 میلیارد نفر به پست های بازرسی در فرودگاه مراجعه می کنند، یعنی یک انسان فیزیکی 4.5 میلیارد سند را در یک محیط سه بعدی بررسی می کند.
ارتقای کسب و کار ها
فضاهای اداری بسته می شوند، بانک ها و فروشگاه های خرده فروشی هر روز مکان های بیشتری را می بندند. کرونا ( COVID-19) طرز تفکر و تجارت ما را تغییر داده است. در نتیجه، تأیید هویت بیشتر به صورت آنلاین انجام می شود.
این یک داستان مشابه در بریتانیا است، Accenture دریافته است که از سال 2014، 12.5٪ در تعداد شعب بانک وجود داشته است – از 10960 شعبه در سال 2014 به 6549 شعبه در سال 2019. تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد که کمتر از 3000 شعبه یا تا 202 شعبه باقی خواهند ماند. به طور متوسط کمتر از 300 شعبه در هر موسسه مالی. همراه با تأثیر COVID-19، موسسه Accenture انتظار دارد که شعبه های کمتری در بریتانیا باقی بماند، با سناریوهایی که از حدود 800 تا 2000 تا سال 2025 متغیر است.
ایالات متحده از سال 2008 تا 2020 شاهد تعطیلی 13000 شعبه بانکی بود که در سال 2020/2021 افزایش چشمگیری داشت.
اما، کلاهبرداران در حال یافتن آسیب پذیری های بیشتری هستند، این منجر به افزایش حملات بدافزار دستگاه شده است.
نحوه رسیدگی به تقلب در تأیید هویت در عصر دیجیتال
با تکامل تأیید اسناد شناسایی، تکنیک های کلاهبرداران نیز تکامل یافته است. هنگام پردازش یک تصویر دیجیتال، یک شرکت هویت دیجیتال فقط نماهای محدودی در یک محیط دوبعدی برای احراز هویت دارد. جعل دیجیتال برای کلاهبرداران بسیار سادهتر است، و امکان تلاشهای متعدد بر روی انواع مختلف را برای انجام آن فراهم میکند. قبل از اینترنت، یک سند فیزیکی باید تکثیر می شد و آنها فقط یک بار می توانستند از ان استفاده کنند.
راه حل
خبر خوب این است که نرم افزار می تواند تلاش های مختلف بازیگران بد را مدیریت کند. استفاده از تشخیص چهره در یک محیط زنده برای تطبیق فقط شروع کار است. بسیاری از داده ها در ابتدا تجزیه و تحلیل می شوند. مواردی مانند آدرس، بررسی لیست پیگیری و شناسایی مرورگر IP و TOR. سیستمهای هوشمند مانند Aver نیز دادههای بارکد را برای مطابقت با دادههای تصویر از اسناد بررسی میکنند. استفاده از ارائه دهندگان فناوری به تقویت پذیرش و راضی نگه داشتن مشتریان شما در حین دیجیتالی شدن کمک می کند.