نکاتی برای عیب یابی، تعمیر یا جایگزینی سوئیچ سیسکو

عیب یابی سوئیچ سیسکو می تواند مشکل باشد. سوئیچ ها با ویژگی های پیشرفته ساخته شده اند که می تواند عواقب غیرمنتظره و گاهی جدی داشته باشد. در یک سوئیچ مدرن، اجزا و فناوری‌های مختلفی وجود دارد، بنابراین همیشه مشخص نیست که عیب‌یابی از کجا شروع شود. شما باید علائم رایج یک مشکل سوئیچ را بدانید، اگر سوئیچ شما مطابق انتظار کار نمی کند چه کاری باید انجام دهید و از چه ابزارهایی می توانید برای پیدا کردن و رفع مشکل استفاده کنید. در اینجا چند نکته مفید برای عیب یابی، تعمیر یا تعویض سوئیچ سیسکو آورده شده است:

چک لیست علائم سوئیچ سیسکو را بشناسید

چک لیست علائم سوئیچ سیسکو می تواند در عیب یابی سوئیچ مفید باشد:

  • آیا سوئیچ برق دارد؟
  • منبع تغذیه خوبه؟
  • آیا سوئیچ آدرس IP معتبری دارد؟
  • آیا سوئیچ به اینترنت متصل است؟
  • آیا سوئیچ به بقیه شبکه شما متصل است؟
  • آیا دروازه پیش فرض سوئیچ به درستی پیکربندی شده است؟
  • آیا سوئیچ با آدرس IP و subnetMask پیکربندی شده است؟

مطمئن شوید که یک آدرس IP معتبر دارید

اگر سوئیچ آدرس IP ندارد، چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید. ابتدا، با دستور زیر تأیید کنید که یک آدرس IP دارید: arp -a اگر یک آدرس IP دارید، قدم بعدی شما این است که تأیید کنید که آدرس صحیح است. شما می توانید این کار را با دستور ifconfig انجام دهید: ifconfig interface این دستور تنظیمات فعلی رابط، از جمله آدرس IP را به شما نشان می دهد. اگر درست است، می‌توانید آدرس IP را با دستور ipconfig پیکربندی کنید: ipconfig /all اگر این دستور کار نمی‌کند، سوئیچ شما ممکن است آدرس IP را از سرور DHCP دریافت نکند. می توانید به صورت دستی آدرس IP را با دستور زیر پیکربندی کنید: ipconfig /release / renew

رابط مبتنی بر وب را بررسی کنید

رابط مدیریت مبتنی بر وب برای همه سوئیچ های سیسکو https://switch_ip> است (به جای switch_ip> آدرس IP سوئیچ خود را جایگزین کنید). آدرس IP سوئیچ خود را پیدا کنید. سپس، با استفاده از آدرس IP سوئیچ خود (نه URL) از رابط مدیریت بازدید کنید. اگر نمی توانید مشکل را در رابط مدیریت پیدا کنید، ممکن است به این دلیل باشد که تنظیمات را از دستگاه دیگری دریافت می کند. اگر می توانید مشکل را در رابط مدیریت پیدا کنید، می توانید با استفاده از CLI یا تغییر پیکربندی با استفاده از CLI سعی کنید پارامتری را تغییر دهید. اگر نمی توانید مشکل را در رابط مدیریت پیدا کنید، می توانید با استفاده از CLI یا تغییر پیکربندی با استفاده از CLI سعی کنید پارامتری را تغییر دهید.

اتصال را با تستر مدار تأیید کنید

همچنین می توانید از تستر مدار استفاده کنید تا مطمئن شوید کابل و پورت کار می کنند. مطمئن شوید که یک آدرس IP معتبر دارید و سوئیچ به اینترنت متصل است و سعی کنید به دستگاه در انتهای دیگر کابل برسید. همچنین می‌توانید اتصال به یک دستگاه جایگزین در همان بخش شبکه مانند رایانه را امتحان کنید. اگر اتصال معتبر است، دستگاه را در انتهای دیگر کابل پینگ کنید. اگر پینگ موفق شود، کابل کار می کند. اگر نه، می توانید کابل دیگری را امتحان کنید. اگر یک محیط مجازی دارید، اتصال بین سوئیچ مجازی خود و ماشین های مجازی را بررسی کنید. همچنین می توانید از شبیه ساز شبکه برای شبیه سازی شبکه استفاده کنید.

از یک تحلیلگر شبکه برای یافتن بسته های ارسال شده به سوئیچ و از سوییچ استفاده کنید

اگر یک تحلیلگر شبکه دارید، می‌توانید از آن برای یافتن بسته‌های ارسال شده به سوییچ استفاده کنید. با استفاده از دستور ifconfig برای نشان دادن آدرس های IP رابطی که از سوئیچ استفاده می کند، شروع کنید. رابط ifconfig اگر می توانید با استفاده از آدرس IP به رابط دسترسی پیدا کنید، می توانید آن آدرس را پینگ کنید. اگر می توانید با استفاده از آدرس IP به رابط دسترسی پیدا کنید، می توانید آن آدرس را پینگ کنید.

سخت افزار یا نرم افزار معیوب را تعویض کنید

اگر مطمئن هستید که سوئیچ مشکلی دارد، ممکن است بخواهید سخت افزار یا نرم افزار معیوب را جایگزین کنید. یکی از راه حل های اقتصادی، تعمیر سوییچ سیسکو است.

استراتژی های عیب یابی را مرور کنید

اگر نمی دانید عیب یابی سوئیچ را از کجا شروع کنید، در اینجا چند استراتژی عیب یابی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. – سوئیچ را خاموش کنید، آن را از دیوار جدا کنید و با استفاده از دستور clear محتویات حافظه را پاک کنید. این کار تمام اطلاعات حافظه داخلی سوئیچ را پاک می کند. – اگر یک آدرس IP ثابت دارید و با مشکل مواجه هستید، از یک آدرس IP پویا استفاده کنید. دستگاه های شبکه اغلب با یک آدرس IP ثابت پیکربندی می شوند زیرا به یک بخش شبکه ثابت مانند مودم کابلی متصل هستند. انتقال دستگاه به یک بخش شبکه دیگر ممکن است مشکل را برطرف کند.

اگر مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید، سوئیچ را خاموش کرده و برای چند روز از سرویس خارج کنید. اغلب مفید است که سوئیچ را برای یک یا دو روز در حین عیب یابی از سرویس خارج کنید تا وسوسه نشوید که از آن استفاده کنید. اگر با دستگاهی در همان بخش شبکه مشکل دارید، سعی کنید دستگاه را به یک کابل جایگزین وصل کنید. اگر با دستگاهی در سراسر شبکه مشکل دارید، سعی کنید دستگاه دیگر را قطع کنید.

بنابراین شما یک مسیر روشن به دستگاهی که مشکل را تجربه می کند دارید. اگر مطمئن نیستید که کدام دستگاه با مشکل مواجه است، دستگاه را در سراسر شبکه پینگ کنید. اگر پینگ با موفقیت انجام شود، احتمالاً دستگاه مشکل را ایجاد کرده است. وقتی تغییری در یک دستگاه ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که در همه دستگاه‌های موجود در شبکه قابل مشاهده است. اگر مطمئن نیستید مشکل چیست، یک تکنیک عیب‌یابی اساسی مانند پینگ کردن در سراسر شبکه را امتحان کنید. اگر پینگ با موفقیت انجام شود، دستگاه(های) در سراسر شبکه کار می کنند. یادداشت برداری درباره مشکل و اقداماتی که برای بررسی مشکل انجام می دهید اغلب مفید است. بعداً می‌توانید از آن برای عیب‌یابی مشکلات و مستندسازی طراحی شبکه‌تان استفاده کنید. خواندن مرتبط این مقالات می توانند به شما در درک و عیب یابی سایر مشکلات رایج شبکه کمک کنند.