وب کم چه کاربردی دارد؟

شاید اگر بخواهیم همه ی کاربرد های وب کم را نام ببریم، می توانیم یک لیست بی انتها درست کنیم. کاربرد وب کم تقریبا نامحدود است و با وجود پیشرفت آنها، تقریبا در هر کاری می توانند نقش مفیدی را ایجاد کنند. تا حدودی، استفاده از وب کم و کاربرد های آن به خلاقیت شما و نیاز های شما برمی گردد. این این مقاله، سعی داریم تا به پرسش وب کم چه کاربردی دارد پاسخ دهیم و مهم ترین های آنها را نام ببریم.

وب کم چیست؟

وب کم در واقع یک دوربین است که برای دریافت تصویر دیجیتالی یک یا دو شخص طراحی و ساخته شده است. وب کم ها اغلب بر روی لپ تاپ ها در بالای مانیتور قرار دارند که تصویر فرد را گرفته و به کامپیوتر منتقل می کنند. وب کم یا webcam معادل ترکیب دو کلمه انگلیسی web و camera است.

کاربرد وب کم

اینکه یک دوربین بتواند تصویری را دریافت و به کامپیوتر منتقل کند، امکانات زیادی را در اختیار شما خواهد گذاشت. استفاده و کاربرد آن بستگی به خلاقیت و نیاز شما داشته و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. به خصوص در این زمان که تکنولوژی پیشرفت بسیار زیادی داشته و تاثیر خود را نیز در امکانات وب کم ها گذاشته است. در ادامه، با کاربرد های وب کم آشنا خواهیم شد.

کاربرد وب کم

تماس و چت تصویری

احتمالا بر استفاده ترین کاربرد وب کم، همین تماس تصویری باشد. به لطف وجود وبکم، هم اکنون شما می توانید در تماس های خود، علاوه بر صدا، تصویر را انتقال دهید. این مسئله به شما کمک می کند که زبان بدن و حالات صورت خود را انتقال داده و یا از مخاطب خود این موارد را دریافت کنید. این مسئله، در بهبود ارتباط و آموزش از راه دور کمک شایانی کرده است.

استفاده از وبکم به عنوان دوربین امنیتی

خیلی مواقع ممکن است شما نیاز داشته باشید که تصویر اتاق خود را از راه دور به صورت زنده ببینید و از امنیت آن اطمینان داشته باشید. یک وبکم به سادگی می تواند این کار را برای شما انجام دهد و دیگر نیازی به خرید دوربین امنیتی نخواهید داشت. البته برای این کار نیاز به نرم افزار هایی خواهید داشت که رایگان نیز در اینترنت یافت می شوند.

تصویر برداری از مدارک و اسناد

یکی از ویژگی های جالبی که امروزه در برخی وب کم ها وجود دارد، تشخیص یک سند یا برگه کاغذ است. به لطف این امکان و خرید وب کم، برخی تنظیمات دوربین تغییر کرده و برای تصویر برداری از مدرک مانند کپی کارت ملی یا شناسنامه بهینه می شود. در حقیقت، وب کم می تواند همانند یک اسکنر خوب برای شما عمل کند.

استفاده به عنوان بارکد خوان

از وب کم می تواند به عنوان بارکد خوان نیز استفاده کرد. با خرید وب کم شما می توانید در کل هزینه خرید بارکد خواند صرفه جویی کنید که هزینه کمی نیست. ارزان ترین بارکدخوان با کیفیت معمولی در بازار امروزه حدود 10 میلیون تومان است. ابن درحالی است که قیمت یک وب کم با کیفیت از 800 هزار تومان شروع می شود.

استفاده از وب کم به عنوان تشخیص دهنده چهره

وب کم ها این قابلیت را دارند که با نصب یک نرم افزار ساده، تبدیل به یک تشخیص دهنده چهره شوند. برای مثال وب کم لاجیتک مدل brio این امکان را دارد که به صورت پیش فرض با قابلیت windows hello کار کند. این مسئله، امنیت لپ تاپ یا کامپیوتر شما را تامین کرده و ورود به محیط ویندوز را آسان می کند.

تولید محتوا

تولید محتوا در پلتفرم های مختلف مثل آپارات، یوتوب و استریم توییچ یکی از پردرآمد ترین شغل های دنیا به حساب می آید. به لطف وب کم های مناسب استریم، شما می توانید در این پلتفرم ها تولید محتوا کرده و به کسب درآمد بپردازید.