جلسه ویدئو کنفرانس

با گسترش شیوع ویروس کرونا، تحقیقات سازمان جهانی بهداشت ثابت کرد که عدم ارتباط نزدیک و قرنطینه (فاصله گذاری اجتماعی) بهترین راه حل حال حاظر تا زمان کشف واکسن کرونا است. این در حالی است که تمامی جلسات مهم، مذاکرات و قرار های رسمی و تجاری به صورت حضوری برگزار می شوند. برای حل این مشکل، افراد مشهور و رهبران دنیا، مذاکرات و گفتگو های خود را از طریق جلسه ویدئو کنفرانس برگزار کردند که در ادامه به چند نمونه از آنها می پردازیم.

جلسه ویدئو کنفرانس رییس جمهور

جناب حسن روحانی رئیس جمهور ایران پس از شیوع کرونا، در جلسه ویدئو کنفرانس های متعددی با فرمانداران، بخشداران، وزرات خانه های مختلف و مسئولان، از راه دور روند مبارزه با شیوع ویروس کرونا و غربالگری را دنبال میکردند.

رئیس جمهور روحانی در تاریخ 19 فروردین 1399 با استانداران و روسای بخش های درمانی و تولیدی پنج استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری به صورت ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

جلسه ویدئو کنفرانس روحانی

ویدئو کنفرانس آیت الله خامنه ای

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، از برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس دانشجویان با مقام معظم رهبری طبق سنوات قبل در ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعلام شده این دیدار امسال به صورت ویدئو کنفرانس با حضور نمایندگان دانشجویی برگزار می شود.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: در این دیدار نمایندگان تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و دانشجویان جهادی در محضر رهبری از طریق کنفرانس ویدئو یی صحبت خواهند کرد و نقطه نظرات خود را همانند سال‌های قبل اعلام می‌کنند. 

جلسه ویدئو کنفرانس ترامپ

کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در طی یک جلسه ویدئو کنفرانس با سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به جی-هفت صحبت کرده و بر همکاری برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، موسوم به ویروس کووید-۱۹، تاکید کرد. 

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه ۲۶ اسفند اعلام کرد در این جلسه همچنین تاکید شد تمامی هفت کشور داده‌های اطلاعاتی خود در مورد گسترش و مقابله با ویروس را به اشتراک بگذارند. 

جلسه ویدئو کنفرانس ترامپ

جلسه سه جانبه ماکرون، اردوغان و مرکل

دیدار سه‌جانبه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که قرار بود 17 مارس در استانبول انجام شود، به دلیل ویروس کرونا از طریق جلسه ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

آنها قرار است در این گفتگو مساله ادلب و پناهجویان و روابط ترکیه با اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار دهند. این تصمیم در راستای تدابیر برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است.

جلسه ویدئو کنفرانس سه جانبه