نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم

با گسترش ویروس کرونا (CoronaVirus) بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ برای برگزاری جلسات از راه دور به دنبال راه حل هستند، یکی از این راه حل ها ویدئو کنفرانس است. اما همه شرکت ها توانایی خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس را ندارند، بنابراین مجبورند که به نحوی با نرم افزار های ویدئو کنفرانس و مشکلات آنها سر کنند. یکی از نرم افزار های خوب عرضه شده، نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم است.

نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم

نحوه نصب و راه اندازی نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم

قبل از هر چیزی، برای نصب نرم افزار باید اقدام کنیم. در اولین تجربه کاربری متوجه می شویم که کار با نرم افزار زوم چقدر ساده، دلنشین و لذت بخش است. برای نصب زوم راهنمای زیر را بخوانید

نصب ویدئو کنفرانس زوم در ویندوز

در ابتدا نرم افزار زوم را از لینک زیر دانلود کنید

پس از دانلود بر روی فایل کلیک کنید، مراحل نصب به طور خودکار انجام می شوند. سپس شما با پنجره زیر رو به رو می شوید.

صفحه ورود ویدئو کنفرانس Zoom

بر روی عبارت Sign In کلیک کنید، سپس بر روی Sign in with google کلیک کنید. شما در مرورگر خود، به صفحه لاگین گوگل خود هدایت می شوید. پس از انجام لاگین گوگل، مرورگر پنجره ای به شما نشان می دهد که قصد هدایت شما به نرم افزار Zoom در دسکتاپ شما را دارد. با کلیک بر روی باز کردن زوم، لاگین شما به اتمام رسیده و با تصویر زیر در نرم افزار مواجه می شوید.

امکانات نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم

برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس

شاید جلسات برگزار شده با نرم افزار ویدئو کنفرانس، نتواند به خوبی دستگاه ویدئو کنفرانس باشد، اما برای یک راه حل موقت، گزینه بدی به حساب نمی آیند. هر چند امکان اجاره ویدئو کنفرانس وجود دارد، اما گاها شرکت ها تمایلی به استفاده از این امکان ندارند.

شما می توانید خود یک برگزار کننده جلسات باشید و یا به یک جلسه ویدئو کنفرانس بپیوندید، در طول جلسه اسکرین خود را شیر کنید، جلسه خود را ضبط کنید و یا چت کنید. تمامی این امکانات در یک تول بار در پایین صفحه شما قرار گرفته اند.

اشتراک گذاری صفحه موبایل یا کامپیوتر

نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم به شما این امکان را می دهد که صفحه موبایل، تبلت یا لپ تاپ خود را در طول یک جلسه به اشتراک بگذارید و برای مثال اطلاعاتی مانند یک پاور پوینت را به بینندگان نمایش دهید.

چت

شما می توانید به سادگی با مخاطبین خود چت داشته باشید، فایل هایی را به اشتراک بگذارید و یا حتی یک فضای cloud برای خود داشته باشید. نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم این امکان را به شما می دهد که به صورت رایگان یک برنامه چت رایگان با امکانات خوب را در اختیار داشته باشید.

چت در نرم افزار زوم

نکات برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس

هر عملی اصول و روش خود را دارد و برگزاری یک جلسه ویدئو کنفرانس نیز نیاز به دانستن یکسری نکات، مطالب مهم و اصول را دارد. به شما توصیه می کنیم که حتما مطلب نکات مهم برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس را مطالعه کنید که بازدهی بهتری برای ارائه خود از طریق نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم را داشته باشید.