سیسکو طیف گسترده ای از تجهیزات شبکه رایانه ای از جمله روتر های سیسکو را برای خانه ها و مشاغل تولید می کند. روترهای سیسکو همچنان محبوب هستند و سالهاست که به دلیل کیفیت و عملکرد بالا شهرت کسب کرده اند.

روتر های سیسکو

روترهای سیسکو برای خانه و ادارات کوچک

از سال 2003 تا 2013 ، سیسکو سیستم دارای مالکیت تجاری و نام تجاری Linksys بود. مدلهای روتر سیمی و بی سیم Linksys در این دوره به انتخاب بسیار محبوب شبکه های خانگی تبدیل شدند. در سال 2010 ، سیسکو خط تولید روتر شبکه خانگی خود را نیز تولید کرد.

از آنجا که سیسکو فروش Valet و Linksys را به بلکین متوقف کرد ، سیسکو مستقیماً هیچ یک از روترهای جدید خود را به صاحبان خانه عرضه نمی کند. برخی از محصولات قدیمی آنها از طریق فروشگاه های حراج دست دوم یا فروش مجدد در دسترس هستند.

روتر linksys cisco

روترهای سیسکو و اینترنت

ارائه دهندگان خدمات عمدتاً از روترهای سیسکو برای ایجاد ارتباطات از راه دور اینترنت اولیه در دهه های 1980 و 1990 استفاده می کردند. بسیاری از شرکت ها همچنین روترهای سیسکو را برای پشتیبانی از شبکه های اینترانت خود در نظر گرفته اند.

Cisco CRS – سیستم مسیریابی حامل

روترهای اصلی مانند خانواده CRS به عنوان قلب یک شبکه سازمانی بزرگ عمل می کنند که می توان سایر روترها و سوئیچ ها را به آن متصل کرد. CRS-1 برای اولین بار در سال 2004 معرفی شد ، ارتباطات 40 گیگابیت بر ثانیه با پهنای باند شبکه قابل افزایش تا 92 ترابیت در ثانیه ارائه داد. CRS-X جدیدتر از ارتباطات 400 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند.

روتر سیسکو CRS (Carrier Routing System)

Cisco ASR – روترهای سیسکو سرویس تجمیع

روترهای سیسکو Edge مانند سری محصولات Cisco ASR مستقیماً یک شبکه سازمانی را به اینترنت یا سایر شبکه های گسترده (WAN) وصل می کنند. روترهای سری ASR 9000 مخصوص شرکتهای مخابراتی و ارائه دهندگان خدمات هستند ، در حالی که مشاغل همچنین می توانند از سری ارزان قیمت ASR 1000 استفاده کنند.

Cisco ISR – روترهای خدمات مجتمع

سیسکو چندین ردیف ISR برای انواع مختلف مشاغل ارائه می دهد. خطوط مدل عبارتند از:

800: روترهای کوچکتر با قابلیت های بی سیم، صوتی و امنیتی
900: دستگاه های سطح ابتدایی برای مشاغل کوچک
1000: مسیریابی و بی سیم برای مشاغل کوچک و متوسط
1800: حداکثر هشت پورت 10/100 Mbps
1900: با استفاده از پهنای باند 25 مگابیت بر ثانیه تا چهار روتر پشتیبانی می کند
4000: پهنای باند – حداکثر 7 گیگابیت بر ثانیه

انواع دیگر روترهای سیسکو

سیسکو طی سالهای گذشته طیف گسترده ای از سایر محصولات روتر را تولید و به بازار عرضه کرده است ، از جمله روتر های سیسکو:

شبکه متصل سری 1000 و 2000 سیسکو: روترهای داخلی / خارجی ، در درجه اول برای استفاده در پستهای انرژی و شبکه های شبکه شبکه برق.
سری صنعتی 500 ، 800 و 900 سیسکو: پشتیبانی از ادغام سنسورهای بی سیم و دستگاه های اینترنت اشیا ((IoT) در محیط های بیرونی و ساختمانی.
روترهای بی سیم سیسکو سیار: از شبکه های شبکه تلفن همراه پشتیبانی می کنید.

درباره روتر های Cisco IOS

IOS (سیستم عامل اینترنت ورک) نرم افزار شبکه سطح پایین است که روی روترهای سیسکو (و برخی دیگر از دستگاه های سیسکو) اجرا می شود. IOS از یک پوسته رابط کاربر خط فرمان و منطق اساسی برای کنترل سخت افزار روتر (از جمله مدیریت حافظه و قدرت ، به علاوه کنترل بر روی اترنت و سایر انواع اتصال فیزیکی) پشتیبانی می کند. همچنین بسیاری از پروتکل های مسیریابی استاندارد شبکه را قادر می سازد که روترهای Cisco مانند BGP و EIGRP پشتیبانی می کنند.

روتر های سیسکو دو نوع تغییر به نام IOS XE و IOS XR را ارائه می دهد که هر کدام در کلاسهای خاصی از روترهای سیسکو اجرا می شوند و قابلیتهای اضافی فراتر از عملکردهای اصلی IOS را ارائه می دهند.

درباره Cisco

سیسکو(Cisco) یک کنگلومرا با تکنولوژی چند ملیتی آمریکایی است که مقر آن در سن خوزه، کالیفرنیا، در مرکز دره سیلیکون است. سیسکو سخت افزار شبکه، نرم افزار، تجهیزات ارتباط از راه دور و سایر خدمات و محصولات با فناوری پیشرفته را توسعه، تولید و فروش می کند. سیسکو از طریق شرکتهای تابعه فراوان خود، مانند OpenDNS  Webex  Jabber و Jasper، در بازارهای فنی خاص مانند اینترنت اشیاء (IoT)، امنیت دامنه و مدیریت انرژی تخصص دارد. سیسکو در کالیفرنیا گنجانیده شده است.

سهام این برند در 8 ژوئن 2009 به میانگین صنعتی داو جونز اضافه شد و همچنین در فهرست S&P 500، شاخص راسل 1000، شاخص NASDAQ-100 و شاخص رشد رشد راسل نیز درج شده است.

سیسکو سیستم ها در دسامبر سال 1984 توسط لئونارد بوساک و سندی لرنر، دو دانشمند رایانه دانشگاه استنفورد که در اتصال رایانه ها در استانفورد نقش موثری داشتند، تأسیس شد. آنها پیشگام مفهوم شبکه محلی (LAN) بودند که برای اتصال کامپیوترهای متفاوت از لحاظ جغرافیایی بر روی یک سیستم روتر مولتی پروتوکل مورد استفاده قرار می گرفت. در زمان عمومی شدن این شرکت در سال 1990، سیسکو سرمایه ای در بازار 224 میلیون دلار داشت. با پایان حباب dot-com در سال 2000، سیسکو بیش از 500 میلیارد دلار سرمایه در بازار داشت.