تفاوت PoE و PoE+ و UPoE (PoE++)

زمان تخمین زده شده مطالعه: 3 minutes

ما می دانیم که برق برخی از دستگاه های شبکه کوچک می توانند توسط اترنت تغذیه شوند. این دستگاه ها مانند یک تلفن تحت شبکه می توانند بدون نیاز به آداپتور، برق مورد نیاز خود را تامین کنند که به آن POE گفته می شود. سوئیچ های PoE تجهیزاتی هستند که می توانند دستگاه کوچک شبکه را تأمین کنند. اکنون نه تنها PoE و PoE + بلکه UPoE نیز وجود دارد. ما در این مقاله سعی داریم تا تفاوت PoE و PoE+ و UPoE (PoE++) را برای شما مشخص کنیم.

سوئیچ POE

تفاوت PoE و PoE+ چیست؟

Power over Ethernet یا PoE هر یک از چندین سیستم استاندارد یا موقت را توصیف می کند که برق را به همراه داده های مربوط به کابل کشی اترنت جفت پیچ خورده عبور می دهد. این به یک کابل اجازه می دهد تا هم اتصال داده و هم برق را برای دستگاه هایی مانند نقاط دسترسی بی سیم، دوربین های IP و تلفن های VoIP فراهم کند. حداکثر توان آن توسط PSE 15.4W است.

موارد جدید در +PoE چیست؟ یعنی حداکثر توان ارائه شده توسط PSE از PoE + 30W است.

تفاوت PoE و PoE+

UPoE چطور؟

در سال 2014، سیسکو پیاده سازی PoE غیر استاندارد دیگری را با نام Universal Power over Ethernet (UPOE) ایجاد کرد. ما همچنین آن را PoE ++ می نامیم. حداکثر قدرت آن 60 وات است.

Cisco Universal Power Over Ethernet (UPOE) استاندارد IEEE Power over Ethernet Plus (PoE +) را افزایش می دهد تا توان هر پورت را به دو برابر 60 وات برساند. این می تواند قدرت انعطاف پذیر شبکه را به طیف وسیعی از دستگاه ها شامل پایانه های دسک تاپ مجازی، برجک IP، سوئیچ های جمع و جور، دروازه های مدیریت ساختمان، چراغ های LED، نقاط دسترسی بی سیم و تلفن های IP گسترش دهد.

تفاوت نسل های مختلف POE

نکات

در جدیدترین خانواده سوئیچ های سری Cisco Catalyst 9000 ، Catalyst 9300 و 9400 وجود دارد که می تواند از UPoE پشتیبانی کند در حالی که Catalyst 9200 فقط از PoE+ پشتیبانی می کند.

poe بهتر است یا poe+

طبیعتا PoE+ به شما امکانات بیشتری برای گسترش شبکه و تجهیزات قدرتمند تر می دهد و استفاده از اداپتور های متعدد را کاهش می دهد. اما به همان میزان هزینه را نیز ممکن است افزایش دهد. بسته به نیاز خود باید انتخاب کنید.